Skip to content

Amintirea mamei

Ianuarie 12, 2013

Muzeul Satului 191

printre maşini îmi făceam loc

când veneam de la şcoală

o luam uşor pe langă bloc

şi-apoi pe aleea goală

 

la gât o cheie purtam eu

şi apoi încet, încet urcam

când să deschid îmi era greu

că nu prea ajungeam

 

mămica mea-mi lăsa pe masă

ca să mănânc şi-apoi să dorm

până veneau  părinţii acasă

aveam program de somn

  

la ora patru ei soseau

strigau chiar de la uşă

în braţe tare mă strângeau

parcă eram păpuşă

 

atentă mama m-asculta

ce învăţasem pe la şcoală

şi-apoi caietu-mi  controla

să nu fac vreo greşeală.

 

mă lua cu ea-n bucătarie

ca să gătească bunătăţi

îmi făcea tot ce-mi placea mie

şi acum la fel,  ca şi-alte dăţi

  

în braţe vreau s-o strâng acum

din ochi să-i  plângă bucuria

când am plecat pe al meu  drum

ma-ncurajat, mi-a dat tăria

 

avea experienţa vieţii

ma mai certa, dar era bună

de-o întrebi de anii tinereţii

cu greu o faci ceva să spună

 

mămico, pentru mine eşti

icoana mea ce luminează

de atunci de când mi-ai spus poveşti

mă simt mereu în a ta pază

 

când ani am început să-nşir

că viaţa merge doar-nainte

îmi vine parcă să inspir

cuvântul mamă din cuvinte

 

ai vrut mereu să învaţ carte

aproape m-ai împins pe scară

şi am ajuns mamă departe

în vis te simt aşa de clară

 

acum serviciul nu mă lasă

ca să te văd mamă mai des

dar îmi stă gândul tot acasă

m-aş bucura  să am  de ales

 

măicuţa dragă multe-aş vrea

să pot să-ţi spun în faţă

dar eu cunosc dorinţa ta

conceptul tău de viaţă

  

mămico, ştiu mereu  că eşti

tu cea mai bună dintre toate

eu  m-aş întoarce la poveşti

dar am crescut  şi nu se poate.

One Comment leave one →
  1. Ianuarie 19, 2013 12:39 am

    eeeee… foarte frumos, mami…

Lasă un răspuns

