Skip to content

Urmă de-o zi

Ianuarie 28, 2010

 

În dimineaţa asta mai tare strânge gerul

Imagini ca de basm, la orice pas  pe stradă

Senin şi gri apare deasupra noastră cerul

Iar pe pământ troiene sticloase  de zăpadă.

 

Grăbeşti acuma  pasul,  îngheaţă răsuflarea

Te-mbată peisajul ce-i parcă din poveste

Crăiasa iernii aspră începe judecarea

Acestor vremi prea triste, cu biciul le plesneşte.

 

Deodată, ochiu-ţi fură- o imagine neclară

Ce zace în zăpadă, ca pe un tron imens

Un om cu o privire îngheţată  înfioară

Statuie aşezată pe –al morţii contrasens.

 

Spre alte orizonturi privirea lui e dusă

Şi lumea care trece priveşte şi se-nchină

O tristă  existenţă  amară,  e distrusă

Plecată prea devreme,  în conul de lumină.

 

Nu vrem să-i ştim povestea, un om fără de  casă

Ce  viaţa lui pe drumuri, acum a luat sfârşit

Parcă mă roade vina, când pun ceaiul pe masă

Ce  nemiloasă soartă, pe dânsul l-a lovit.

 

Aprind o lumânare şi spun o rugăciune

Un suflet  trist ce urcă în ceruri de la noi

Şi viaţa-mi pare iarăşi numai deşertăciune

Nu poţi să cauţi aur, în munţii de gunoi.

 

La întoarcere, privirea îmi e din nou furată

De locul îngheţat cu lumânarea stinsă

Suntem societatea ce pare condamnată

Că a uitat trecutul şi acum, este învinsă.

 

Şi-n astă seară, iarăşi, ne  strânge tare  gerul

Imagini ca de basm, descoperim   pe stradă

Senin şi gri apare deasupra noastră cerul

Iar pe pământ troiene sticloase, de zăpadă.

 

 

 

 

21 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 28, 2010 5:16 pm

    Frumoase imagini! Se potrivesc cu versurile.

    „Şi-n astă seară, iarăşi, ne strânge tare gerul

    Imagini ca de basm, descoperim pe stradă

    Senin şi gri apare deasupra noastră cerul

    Iar pe pământ troiene sticloase, de zăpadă.”

    Maminineta, stii ce, nu mai vreau ger, m-am saturat de el… 🙂

  2. maminineta permalink*
    Ianuarie 29, 2010 9:04 am

    Te cred Ionele mami, toti ne-am saturat de ger, dar iarna nu-i ca vara stii doar…

  3. Ianuarie 29, 2010 1:20 pm

    Nu vrem să-i ştim povestea, un om fără de casă

    Ce viaţa lui pe drumuri, acum a luat sfârşit

    Parcă mă roade vina, când pun ceaiul pe masă

    Ce nemiloasă soartă, pe dânsul l-a lovit.

    Trist maminineta! Nu-i de-ajuns saracia ce-i inconjoara pe acesti amarati, trebuia sa se razbune pe ei si natura! O zi frumoasa, cu soare!

  4. maminineta permalink*
    Ianuarie 29, 2010 1:35 pm

    Nea Costache, parca si natura a devenit ostila.Se termina lemnele, banii sunt din ce in ce mai putin, medicamentele sunt scumpe, cu ce sa traiasca bietii oameni.Saracie lucie peste tot, trecem fara sa observam evenimente triste de acest fel.Numai bine.

  5. Ianuarie 29, 2010 2:32 pm

    Asa-i, bun citat… Marii clasici (inca in viata)… 🙂

  6. maminineta permalink*
    Ianuarie 29, 2010 2:50 pm

    Cuvinte Ionele, doar cuvinte.

  7. Ianuarie 29, 2010 4:09 pm

    „La întoarcere, privirea îmi e din nou furată

    De locul îngheţat cu lumânarea stinsă

    Suntem societatea ce pare condamnată

    Că a uitat trecutul şi acum, este învinsă” – o societate gârbovită, apăsată de griji, de stres, de nimicnicia fiecărei zile…

  8. maminineta permalink*
    Ianuarie 29, 2010 4:34 pm

    Criss, as fi vrut ca aceste randuri sa nu aiba corespondenta in viata reala, dar, din pacate ziua care trece ne arata din ce in ce mai des lucruri urate.

  9. Ianuarie 30, 2010 12:51 am

    Frumos post.

    maminineta permalink a scris:

    „Criss, as fi vrut ca aceste randuri sa nu aiba corespondenta in viata reala, dar, din pacate ziua care trece ne arata din ce in ce mai des lucruri urate.”
    Asa este…

  10. mihaela13o permalink
    Ianuarie 30, 2010 1:37 pm

    O leapşă cadou 😀 http://mihaela13o.wordpress.com/2010/01/30/chestionar/

  11. maminineta permalink*
    Ianuarie 30, 2010 6:17 pm

    Mihaela nu prea e pentru mine.Nu te supara.

  12. Februarie 8, 2010 10:13 am

    Offf, se pare Maminineta ca iarna asta tine de-adevaratelea, chiar pana la primavara in martie, cand or rasari urzicile! Doamne, buna ar fi acuma o ciorbita de urzici abia rasarite! Sarut mana Maminineta si… o zi cu soare!

  13. mihaella1 permalink
    Februarie 8, 2010 12:26 pm

    D-na Maria, superba poezia si imaginea la fel. Bine spus aici: „Suntem societatea ce pare condamnată/Că a uitat trecutul şi acum, este învinsă”.

  14. Februarie 8, 2010 6:53 pm

    Mami, trimit la tine un pupic firbinte de dezghet.
    Mi-e dor de4 tine.

  15. maminineta permalink*
    Februarie 8, 2010 10:06 pm

    Primadona si mie mi-e dor de voi toti, am lipsit de pe net in ultimul timp, sa treca inghetul asta si o sa revin. Cu dor si drag.

  16. maminineta permalink*
    Februarie 8, 2010 10:09 pm

    Nea Costache,cu frigul asta am ars aproape toate lemnele, trebuie sa cumparam acum.Altadata ne ajungeau.Si mie imi este dor de soare dogoritor.Numai bine.

  17. maminineta permalink*
    Februarie 8, 2010 10:10 pm

    Miha, voi sa va dati mai intai seama de asta, noi am imbatranit deja.

  18. Februarie 9, 2010 12:47 pm

    Maminineta, pe toamna, in tren, am asistat la o discutie intre doi mosi mucaliti:

    – Uite ma, vine si iarna, parca mi-e groaza, ca nu-s tocmai pregatit!
    – Las’ sa vina ca eu am fost gospodar, am de toate, numai n-am lemne, porc in cotet si varza-n putina!

    Si batrana mea la tara, cu un singur foc, a terminat aproape jumatate din lemne si de-ar tine iarna pana la sfarsitul lui martie… ar fi o problema!

  19. maminineta permalink*
    Februarie 9, 2010 10:11 pm

    Multumesc pentru zambet Nea Costache,asta seara, se lasa un ger afara, de nu poti sa mai respiri.Nu stiu cat o s-o mai tina asa.VREAU SA VINA PRIMAVARAAAAA.

Trackbacks

  1. La un an şi o zi… « Mihaela13o's Blog
  2. Ars Poetica « Ioan Usca

Lasă un răspuns

