Skip to content

Balada unui ziarist

Iunie 25, 2009

 

Ce meserie ai ?

Citeşti mai tot ce-ţi cade-n mână, urmezi un cod, eşti poate trist, pleci de acasă o săptămână, se cheamă că eşti ziarist. Zici ştirea din mijloc de ape ce –au inundat gospodării, ajuţi copii ca să scape şi faci mereu fotografii. Nu-ţi pasă de furtuni şi ger, suporţi căldura cea mai mare, te rogi la Dumnezeu din cer, să aibă de noi îndurare. Pe faţa ta amare lacrimi se strâng şuvoi pentru bătrâni, când la sfârşit de viaţă află că-n casă nu mai sunt stăpâni.

Şi ce rezolvi ?

Tu lupţi cu vorba, cu cuvâtul, să mai rezolvi azi o problemă şi disperarea-ţi taie avântul, poţi chiar uşor sări din schemă. Supervizează un şef mare, ce ştire ai adus cu tine, strecori şi apele murdare, vrând  adevărul a-l susţine. Dar când cuvântul tău atinge cu adevărul vreun obraz, ia foc , nimic nu-l  poate stinge, pe loc se-toarce un macaz. Eşti o ţigancă împuţită, nu cunoşti reguli, n-ai habar, o meserie pătimită, fără un ban în buzunar.Te prinde noaptea pe la porţi, să apară unul să declare, eşti nemâncat abia suporţi, însă duci  ştirea la ziare.

Mai poţi ?

Intri cu teamă prin palate şi calci cu grijă pe covoare, aprtamentul tău e-n rate şi abia  cumperi de mâncare, iei situaţii în răspăr, cauţi o pată să apară  şi atunci când vezi un adevăr, îl simţi, începe să te doară. Eşti  ostenit, târziu în noapte, ieşi din metrou şi n-ai o pâine, treci în revistă alte fapte şi aşa aştepţi ziua de mâine.

 

 

 

 

15 comentarii leave one →
  1. Iunie 25, 2009 4:48 pm

    cred ca nu mi-ar displace sa fiu ziarist….ba dimpotriva..:)

  2. maminineta permalink*
    Iunie 25, 2009 6:08 pm

    Lory,mai trebuie sa faci scoala pentru asta, meseria e frumoasa, cu bune si cu rele.Sa mai cresti putin.

  3. Iunie 26, 2009 8:39 pm

    Excelent scris! Il iubesc si il urasc, in egala masura, pe ziarist! Il iubesc pentru ca reflexul constiintei mele nu ma lasa sa traiesc in afara prezentei lui. Intamplator, chiar am crezut ca nu voi putea trai in afara prezentei … unei ziariste 🙂 Il urasc pe ziarist, in egala masura, pentru ca modeleaza si creeaza mutanti politici care rastoarna valori traditionale si recunoscute, creaza fani tembelizati ai acestor mutanti. Asta nu are nici o legatura cu democratia sau cu profesia de ziarist. Oricum, repet, excelent scris! Acela e ziaristul!

  4. Iunie 26, 2009 9:12 pm

    Servus…

    Dupa vreo 13 ani de „a fi ziarist” ma urmaresc nostalgii, e o lume frumoasa, adrenalina, dar daca meseria nu iti curge prin singe, nu ai acel dram de 1% pasiune fara margini si limbă română nu are sens sa îţi faci iluzii în breasla asta… Din fericire acolo în tagmă oamenii se aleg uşor, uşor îşi dau seama cine este facut pentru asta şi cei mai mulţi se pierd pe drum sau se retrag în cautarea unei meserii mai usoare, a unei meserii care sa mai includa si viata personala. Pîinea e destul de neagră acolo, munca e cam la negru şi ea, miroase a nopţi nedormite şi a umilinţe, a zile lumină şi a ani intregi fara weekend-uri. Nu prea e ceea ce pare 🙂 Dar e frumos. Cine se încumetă şi nu-i vor displace toate astea va putea fi ziarist…
    Toate cele bune Mami Nineta!

  5. maminineta permalink*
    Iunie 26, 2009 10:23 pm

    George, ai dreptate, dar sunt ziaristi si ziaristi. Am incercat sa descriu un ziarist la inceput de cariera, tanar , visator, luptator pentru adevar si dreptate.Ma bucura vizita ta.Numai bine.

  6. maminineta permalink*
    Iunie 26, 2009 10:28 pm

    Flavius,eu am descris ceea ce am vazut din afara meseriei de ziarist, tu o faci din interior. Ramane totusi o meserie grea, frumoasa, plina de iluzii.

  7. Iunie 28, 2009 12:46 pm

    Mă bucur că ţi-am descoperit blogul, l-am preluat şi prin feedreader şi te-am trecut şi eu în blogrollul meu… Îţi doresc în continuare baftă la postări şi la bună recitire… O duminică frumoasă să ai, mi-a plăcut mult textul, mai ales că şi eu fac parte din breaslă… O meserie frumoasă…

  8. maminineta permalink*
    Iunie 28, 2009 12:56 pm

    Cris,ai scanteie mami, te-ai scaldat in romatismul timpului trecut si te regasesti printre cei prezenti acoperit de o aureola care -ti sta asa de bine.

  9. Iunie 28, 2009 3:39 pm

    Nu, nu mai poţi la un anumit moment….
    Eşti minunată, Maminineta!

  10. Iunie 28, 2009 5:13 pm

    Desi m-am scolit pentru asta, nu sunt si nici nu ma consider ziarist. Dar chiar si asa textul tau m-a impresionat! Este nemaipomenit. Felicitari! Ziaristilor care se regasesc aici banuiesc precum ca li s-a cam ridicat parul de pe maini… 🙂 Bravos mami… frumoasa creatie.

  11. maminineta permalink*
    Iunie 28, 2009 9:25 pm

    TEO, mi-ai lipsit.Se vede ca esti incarcata cu energie pozitiva, concediul ti-a priit.Sa ai o saptamana de realizari.

  12. maminineta permalink*
    Iunie 28, 2009 9:29 pm

    Alin mami, inceputul fiecarei meserii este greu, dar parca la cea de ziarist se cere mult mai multa energie. Flavius zicea ca aceasta energie ajunge sa te epuizeze si nu multi continua. Iti doresc numai reusite, esti un tanar curajos si am convingerea ca o sa izbutesti in tot ce faci.Sa auzim numai de bine.

  13. Iunie 28, 2009 11:20 pm

    Orice ieşire mă încarcă cu optimism….Sper să mă şi ţină:)
    Şi mie mi-ai lipsit. Dar uneori face bine câte o plecare scurtă. E revenirea mai cu foc! 🙂

Trackbacks

  1. UPDATE: Ba da, am vazut o mitocanie si mai mare! S-a intamplat in seara asta! … (Nu am vazut mitocanie mai mare decat aceea din aceasta seara, la Antena 3) « George Serban
  2. George Serban » Mile ar fi trebuit sa ramana cu noi!- activitate politica, opinii; blog George Serban

Lasă un răspuns

